DOROTHÉE ROQUEPLO

Absolwentka École Internationale des Arts de la Mode (Szkoła Projektowania i Kostiumu) w Paryżu. Uważana za jedną z najlepszych polskich kostiumografek.

Pracuje przy produkcjach filmowych, teatralnych, operowych i reklamowych. Wielokrotna laureatka Polskiej Nagrody Filmowej (Orzeł) oraz nagród indywidualnych za kostiumy na Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni, m.in. za takie filmy jak: „Prowokator” – reż. Krzysztof Lang, „Mój Nikifor” – reż. Krzysztof Krauze, Joanna Kos-Krauze, „Pręgi” – reż. Magdalena Piekorz, „Młyn i krzyż” – reż. Lech Majewski, „Sala samobójców” – reż. Jan Komasa, „Miasto 44” – reż. Jan Komasa, „Hiszpanka” – reż. Łukasz Barczyk, „Magnezja” – reż. Maciej Bochniak oraz „Brigitte Bardot cudowna” – reż. Lech Majewski.

Film „Boże Ciało” (reż. Jan Komasa) z kostiumami wg jej projektu został nominowany do Oscara (Nagroda Akademii Filmowej) dla najlepszego filmu międzynarodowego.

Członkini: Polskiej Akademii Filmowej, Europejskiej Akademii Filmowej oraz Amerykańskiej Akademii Sztuki i Wiedzy Filmowej.

Dorothée Roqueplo jest autorką kostiumów m.in. do: spektakli operowych, takich jak „Halka” – reż. Mariusz Treliński, Teatr Wielki – Opera Narodowa, „Straszny dwór” – reż. Krystyna Janda, Teatr Wielki w Łodzi oraz teatralnych, takich jak: „Żelazna konstrukcja” – reż. Maciej Wojtyszko, Teatr Powszechny, „Kobiety w sytuacji krytycznej” – reż. Krystyna Janda, Teatr Polonia, „Mąż i żona” – reż. Krystyna Janda, Teatr Polonia, „Casa Valentina” – reż. Maciej Kowalewski, Och-Teatr, „Ożenek” – reż. Janusz Gajos, Och-Teatr czy „Marat-Sade” – reż. Krzysztof Nazar, Teatr Wybrzeże.

Skip to content